اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سراسر کشور، اولویت معاونت عمرانی وزارت کشور است

 اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سراسر کشور، اولویت معاونت عمرانی وزارت کشور است 
يزدفردا :معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور،اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در تمامی شهرها و جمع آوری مکانیزه پسماندها در سطح کشور را از اولویتهای کاری عمده معاونت عمرانی این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش  ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور "مهندس سیدمهدی هاشمی" که در آستانه روز زمین پاک سخن می‌گفت دراین خصوص افزود: اجرای دقیق قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه‌های اجرایی آن نیز بخشی از اولویتهای عمده این معاونت است.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، اجرای دقیق قانون مدیریت پسماندها را مستلزم بهره‌گیری از دیدگاههای استادان ، پژوهشگران و مدیران شهری و نیز اتخاذ رویکردهای علمی و کاربردی و وحدت رویه تمامی دست اندرکاران بخش مدیریت پسماندها دانست.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه پسماندها، زمینه‌ساز حرکت به سمت زمین پاک خواهد بود و این امر مستلزم مشارکت گسترده و جدی همه اقشار جامعه و دستگاههای دولتی و غیر دولتی و همکاری با شهرداریها و دهیاریها است.
هاشمی گفت : با تصویب قانون مدیریت پسماندها در سال ‪ ۱۳۸۴‬در مجلس شورای اسلامی و نیز تصویب آیین نامه‌های اجرایی این قانون در هیات وزیران ، عرصه‌های جدیدی در زمینه مدیریت بهینه جمع‌آوری ، حمل ، دفن و بازیافت پسماندها در کشور گشوده و مسوولیت مشخصی بر عهده دستگاههای مختلف اجرایی و شهرداریها گذاشته شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا